24 september 2010

Er mode, mode?

Hvornår er noget moderne? Hvordan opstår mode? Hvordan kan man sige at en bestemt kjole er moderne? Man skaber jo selv sin ejen stil, og form for mode, og har sine ejne forstillinger om hvad der er pænt. Selfølgelig er der de store designere som giver deres bud på mode, men det er jo ikke enbetydelig med at det faktisk er mode for mig?
Moden er ens ydre persolighed d.v.s at det tøj man har på fortæller noget om hvem man er som person. Der er fx mange som har fordømme for den stil man kalder for scene, men overfor de piger som går i lyserrøde kjoler med sløjfer på, er søde. Mode handler om personlighed.

Jeg har engang set en pige som gik i wegdes, men hun kunne ikke gå i dem. Så skal man ikke gå i sådan nogle. Altså tøj har, hvad skal jeg kalde det, 3 faser:
- 1: Du finder tøjet, som du synes er pænt
- 2: Du prøver det, hvis det ikke sidder godt på dig, så drop det, men hvis det gør, så forstil dig det sammen noget af dit andet tøj
- 3: Det skal passe til din personlighed.

Men de kendte er også tvendsættere.. Mange bliver inperret af fx Mary-Kates stil, men hvis ens stilikon er en kendt skal man altid huske at gøre tøjet til sit ejet.

Undskyld jeg ikke har skrevet i lang tid, man tiden går, og jeg skal nå alt for meget.. :)

Mange knus -  Tortie <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak (: